۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳

خودکشی یکی از کارگران پیمانکاری شرکت قطارهای مسافری رجا

خودکشی یکی از کارگران پیمانکاری شرکت قطارهای مسافری رجا

بنابر گزارش رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران یکی از کارگران پیمانکاری شرکت قطارهای مسافری رجا پس از اخراج از سوی مدیریت شرکت با پریدن روی ریل قطار و اصابت با لوکوموتیو به زندگی خود پایان داد.

هویت این کارگر ۵۸ ساله آقای صدیقی عنوان شده است که با بیش از دو دهه سابقه‌ی کار و در پی سیاست‌های مدیریت شرکت رجا خصوصاً بختیاری مدیرعامل شرکت به بهانه عدم نیاز به نیرو از کار اخراج شده بود.

لازم به ذکر است که با توجه به ماهیت سخت و زیان‌آور بودن کار در راه‌آهن، آقای صدیقی می‌بایست بازنشسته می‌شد اما به گفته‌ی دیگر کارگران، مدیران راه‌آهن با تبانی با بیمه مانع از محاسبه‌ی طرح مشاغل سخت و زیان‌آور برای این‌ کارگران شده‌اند.

همچنین عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عدم وجود امنیت شغلی با توجه به قراردادهای ۱ الی ۳ ماهه برای کارگران پیمانکاری و عدم محاسبه‌ی مزایایی از جمله اضافه‌کاری و شب‌کاری برای این‌ کارگران از جمله اجحافات گسترده‌ی کارفرما علیه کارگران پیمانکاری است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز تسلیت به خانواده آقای صدیقی و همکاران وی، اعلام‌می‌دارد که تنها راه هر درجه بهبود در اوضاع کاری و معیشتی و ممانعت از اخراج پرسنل و تحقق خواسته‌های کارگران در گرو اتحاد‌ عمل و متشکل شدن بخش‌های مختلف طبقه کارگر است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها