۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ممانعت نیروهای امنیتی و‌ انتظامی از تداوم اعتراض کارگران ذوب‌آهن اصفهان

ممانعت نیروهای امنیتی و‌ انتظامی از تداوم اعتراض کارگران ذوب‌آهن اصفهان

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، صبح امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲، جمع‌هایی از کارگران کارخانه ذوب‌آهن اصفهان از بخش‌های مختلف شرکت تلاش کردند که در تداوم اعتراضات دو روز گذشته‌ی خود در محل ریل کارخانه تجمع برگزار کنند که با ممانعت نیروهای حراست شرکت و نیروهای انتظامی و گارد ویژه روبرو شدند و اجازه به هم پیوستن و تشکیل تجمع اعتراضی را نیافتند.

بنابر اطلاعات رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، مدیریت و حراست شرکت با همدستی نهادهای اطلاعاتی و انتظامی اقدام به بازداشت، احضار و تهدید کارگران نموده‌اند.

چند نفر از کارگران بازداشت شده و تاکنون اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست.

همچنین تعداد زیادی از کارگران از بخش‌های آگلومراسیون، راه‌آهن، فولادسازی، خرید تجهیزات، مکانیک و دیگر قسمتها امروز با محدودیت ورود به کارخانه روبرو شده و کارتهای ترددشان متوقف شده است.

مدیریت شرکت برای جلوگیری از اتحاد عمل و تداوم اعتراض کارگران طی امروز و‌ دیروز حتی برخی از کارگاه‌ها را تعطیل اعلام کردند.

کارگران ذوب‌آهن اصفهان ضمن اعتراض شدید به بازداشت چند نفر از کارگران و همچنین ایجاد مانع برای تردد برخی از همکارانشان اعلام کرده‌اند که بر خواسته‌هایشان تأکید داشته و در صورت عدم‌ پاسخگویی مسئولین مجدداً دست به اعتراض خواهند زد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها