۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

کارگران ایران مایه تبریز نگران بلاتکلیفی

کارگران ایران مایه تبریز نگران بلاتکلیفی

کارگران ایران مایه تبریز که به دلیلِ تعطیلی کارخانه حدود یک سال بیکار هستند، می‌گویند: در حالیکه رأی پیشین ما در گرفتنِ حق‌السعی با شکایت کارفرما از طرف دیوان عدالت اداری لغو شد، منتظریم که مجددا جلسات هیأتهای تشخیص و حل اختلاف برگزار شود تا مجدد این موضوع را پیگیری کنیم.

به گفته‌ی آن‌ها؛ مسئولان در حالیکه از یک سال گذشته قول پیگیری موضوع و واگذاری شرکت از کارفرمای خارجی به کارفرمای ایرانی را می‌دادند اما اکنون می‌گویند چون شرکت خصوصی است کاری از دستمان برنمی‌آید.

این کارگران می‌گویند: اداره کار به ما پیشنهاد تسویه حساب و گرفتنِ بیمه بیکاری می‌دهد اما ما بعد از بیش از ۱۰ – ۱۵سال کار در این شرکت نمی‌توانیم به راحتی تسویه حساب کنیم و با این سن و سال به سراغ کار دیگری برویم.

کارگران نگران این هستند که در جلسه‌ی هیأت تشخیص و حل اختلاف، حکم به تسویه حساب آن‌ها داده شود که در اینصورت امکان پیگیریِ موضوع واگذاری شرکت به تعویق می‌افتد.

کارخانه ایران مایه تبریز در سال ۱۳۸۷ به یک شرکت ترکیه‌ای – فرانسوی واگذار شد، اوایل سال ۱۴۰۰ این شرکت به بهانه‌ی ضررده بودن، تعطیل شد و کارفرما با ۱۵۰ نفر از کارگران تسویه حساب کرد که از این تعداد حدود ۳۰ نفر حاضر به تسویه حساب نشدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها