۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

کارگران کارخانه سیمان آباده شش ماه حقوق دریافت نکرده‌اند!

کارگران کارخانه سیمان آباده شش ماه حقوق دریافت نکرده‌اند!

حدود ۱۸۰ کارگر شاغل در کارخانه سیمان آباده در استان فارس، تا شش ماه مطالبات مزدی معوقه دارند.

این واحد صنعتی حدود ۱۸۰ کارگر قراردادی و پیمانکاری دارد که به دلیل مشکلات مالی تا شش ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، طلبکار هستند.

کارگران این کارخانه می‌گویند: فعالیت کارخانه سیمان آباده که در کیلومتر ۳۰ جاده آباده به شیراز واقع شده است، از چند ماه قبل دچار مشکلات مالی و مدیریتی است.

کارگران با بیان اینکه آنها از کار در این کارخانه و از وضعیت موجود رضایت ندارند، افزودند: افزایش مشکلات تولید در این کارخانه تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران کارخانه شده است.

آنها درباره سایر مشکلات صنفی خود اظهار داشتند: به غیر از بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی کارگران وجود دارد، پرداخت حق بیمه کارگران نیز با مشکل روبرو است.

بنابر اظهارات کارگران، کارفرمای این واحد تولیدی معتقد است به دلیل کمبود سرمایه، کارخانه امکان پرداخت مطالبات کارگران خود را ندارد.

پرسنل سیمان آباده با بیان اینکه در نتیجه وضعیت پیش آمده، ممکن است کارخانه تعطیل شود، از مسئولان خواستند تا نسبت به مشکلات ایجاد شده چاره‌اندیشی کنند و اجازه ندهند کارخانه با ۳۰ سال قدمت و تجربه در صنعت سیمان در حالی‌ که زمینه اشتغال حدود ۱۸۰ نفر را در شهرستان آباده به صورت مستقیم ایجاد کرده، تعطیل شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها