۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

گزارشی پیرامون بیماری‌های رو به افزایش نسرین جوادی در زندان اوین

گزارشی پیرامون بیماری‌های رو به افزایش نسرین جوادی در زندان اوین

نسرین جوادی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران که در بند زنان زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت خود می‌باشد، بدلیل بیماری‌های متعدد و مزمن و همچنین عدم دسترسی به درمان و شرایط سخت زندان در شرایط جسمانی نامناسبی قرار دارد.

نسرین جوادی که اخیراً شنوایی یکی از گوش‌هایش دچار افت شدید شده است روز چهارشنبه به بیمارستان امیراعلم اعزام شد اما پزشکان با اعلام عدم تشخیص دلیل اصلی این مشکل، به حساسیت شدید به صدای بالا بعنوان دلیل احتمالی اشاره و معاینه توسط پزشک متخصص گوش و حلق و بینی را تجویز کردند.

با توجه به‌ اینکه روند اعزام از زندان به درمانگاه‌های داخل شهر زمانبر است و نسرین بدلیل شرایط جسمانی نامناسب تحمل آن را ندارد دچار مشکلات جدی عصبی شده است.

همچنین در چند روز گذشته نسرین مورد آزمایشات مختلف خون قرار گرفت. بر اساس نتیجه‌ی این آزمایشات، سطح گلبول‌های سفید در خون وی بسیار پائین بوده و این مسئله سیستم ایمنی بدن او را بشدت تضعیف کرده است بطوریکه او بطور مرتب به انواع بیماری‌ها مبتلا و دوره درمانش بسیار طول میکشد.

نسرین جوادی از سن ۵۰ سالگی به بیماری پوکی استخوان مبتلاست و اکنون در سن ۶۶ سالگی و به رغم تهیه داروهای مربوطه توسط خانواده، بیماریش به دلیل عدم توانایی بدنش در جذب کلسیم، شرایط نامناسب زندان و عدم تغذیه‌ی مناسب تشدید شده است.

علاوه بر اینها، بیماری دیسک کمر نسرین نیز در مدت حبس بسیار تشدید شده اما پزشکان زندان بجای درمان به او گفته‌اند که سعی کن تحرک نداشته باشی و از جایت بلند نشوی.

نسرین جوادی با توجه به مشکل ضعف سیستم ایمنی، در ماه‌های اخیر چندین بار دچار بیماری‌های متعدد از جمله کرونای سویه جدید شده است و بدلیل درمان ناکافی در بهداری زندان و عدم امکان استراحت کامل در فضایی آرام، از طولانی شدن دوره درمان این بیماری‌ها رنج زیادی را متحمل شده است.

تشدید بیماری‌ پوکی استخوان، دیسک کمر، پایین بودن گلبول‌های سفید و کاهش شدید شنوایی نسرین و ابتلای مداوم و زود به زود او به انواع بیماری‌ها در حالی است که وی پیش از زندانی شدن توسط پزشکان بیمارستان دولتی گواهی عدم تحمل حبس دریافت کرده بود اما با آن موافقت نشد. در حال حاضر نیز موافقت با درخواست مرخصی استعلاجی وی به بهانه عدم گذراندن یک سوم از دوره حبس اش به تعویق افتاده است.

سلامتی نسرين جوادی در صورت تداوم زندان با توجه به‌ سن و ابتلایش به انواع بیماری‌ها و تشدید آنها در معرض مخاطرات جدی و جبران ناپذیری قرار دارد.

نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی) در تاریخ یازدهم تیرماه ۱۴۰۱ جهت اجرای حکم ۷ سال حبس به زندان اوین منتقل شد. او کارگر بازنشسته ۶۶ ساله‌، عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی (بستا) است که در تجمع روز جهانی کارگر سال ۹۸ مقابل مجلس دستگیر و پس از ۲۹ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد شد و سپس توسط قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش عمومی و ‌تبلیغ علیه نظام در مجموع به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شد.

مصادیق اتهاماتی که علیه نسرین جوادی مطرح گردیده است شرکت در مراسم روز جهانی کارگر، حضور در تجمعات بازنشستگان و گلگشتهای کارگری برای دفاع از مطالبات صنفی است.

 

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۷ مهر ۱۴۰۲

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها