۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

اثر افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران از دست رفت

اثر افزایش 57 درصدی حقوق کارگران از دست رفت

/ دستمزدی که کارگران می‌گیرند تنها کفاف 10 روز از ماه را می‌دهد!

🔹علی اصلانی عضو هیئت مدیره کانون‌های شوراهای اسلامی کار: با توجه به اینکه امسال حقوق نسبت به ساهای گذشته بیشتر افزایش پیدا کرد اما به دلیلِ تورم بالا اثری در زندگی کارگر نداشت.

🔹 به طور مثال، دارویی که من فروردین ماه ۷هزار و پانصد تومان می‌گرفتم الان ۱۷هزار رو و ۵۰۰ تومان شده است؛ یعنی بالای ۷۰ درصد گران شده است. این گرانی را در بخش مواد خوراکی و شوینده‌ها هم می‌توان دید.

🔹در حال حاضر مردم قدرتِ خرید ندارند و طبعا ظرفیتِ تولید شرکت‌ها هم پایین می‌آید. بنابراین به نوعی ترمیم حقوق کار سختی است و راضی به این کار نمی‌شوند.

🔹حقوقی که کارگران می‌گیرند تنها کفاف ده روز از ماه را می‌دهد. قیمت مسکن از ابتدای سال حدود ۶۰ درصد افزایش یافته و برآمدن از پس هزینه‌های زندگی با حداقل حقوق غیرممکن است.

🔹کارگران و بازنشستگان از درمان غیرملکی تامین اجتماعی ناامید شده‌اند و تقریبا هیچ امکانی و امتیازی در بیمارستان‌های غیر ملکی ندارند با این اوصاف تنها در بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی می‌توانند خدمات بگیرند. این در حالی است که آن‌ها بسیاری اوقات مجبور می‌شوند به آن بیمارستان‌ها هم مراجعه کنند و هزینه‌ی درمان را از جیب خود بدهند.

🔹با این اوصاف کارگران و بازنشستگان وضع خوبی ندارند. ما از دولت می‌خواهیم چاره‌ای بیندیشد و حداقل امسال قبل از شروع بحث حقوق، برای کارگران ترمیم حقوق در نظر بگیرد.

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها