۹ فروردین, ۱۴۰۳

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در پشتیبانی از اعتراضات سراسری معلمان

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در پشتیبانی از اعتراضات سراسری ممعلان

حمایت از مطالبات و اعتراضات سراسری معلمان، حمایت از آینده فرزندان ما مردم ایران است

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در پشتیبانی از اعتراضات سراسری معلمان

به‌رغم گسترش روزافزون اعتراضات سراسری معلمان در ماه‌های گذشته، آنچه که ما کارگران و مردم ایران شاهد آن هستیم بی‌توجهی محض حاکمیت به این اعتراضات برحق و تلاش برای پایان دادن به آن از طریق سرکوب و بازداشت و پرونده‌سازی علیه معلمان است.

خواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت معیشتی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته اصلی‌ترین و برحق‌ترین مطالبه‌ی آنهاست. اما معلمان از همان ابتدا مطالبه‌ی بسیار اساسی لغو پولی‌سازی آموزش و بسترسازی برای برابری آموزشی دانش‌آموزان را هم‌تراز با خواسته‌های معیشتی و شغلی خود مطرح کردند و در تجمعات‌شان آموزش رایگان و پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی را در مرکز مطالبات اساسی خویش قرار دادند.

معلمان و تشکل‌های صنفی آنها در تمامی بیانیه‌های تاکنونی و خواست‌های مطروحه در تجمعات و تحصن‌های برگزارشده، بطور بسیار پیگیرانه‌ای خواهان تحقق شرایطی بوده‌اند که مانع از تبعیض آموزشی بر بستر فاصله طبقاتی میان فرزندان آحاد مختلف جامعه گردد.

در سال‌های اخیر و با توجه به روند هر دم‌ فزاینده فقر و فلاکت تحمیل شده بر جامعه، دانش‌آموران زیادی ناچار به ترک تحصیل شده‌اند و یا سطح کیفی آموزش‌ آنها به شدت اُفت پیدا کرده است. طبیعتاً در چنین شرایطی فرزندان کارگران و مزدبگیران و اقشار محروم جامعه اولین قربانیان آموزش و پرورش خصوصی و پولی بوده و خواهند بود. باید توجه داشت که شرایط نامناسب معیشتی و مشکلات اقتصادی تحمیل شده بر معلمان نیز، تأثیر مستقیمی بر کیفیت آموزش فرزندان ما دارد.

آینده‌ی فرزندان ما و نسل‌های بعد به شرایط آموزشی امروز گره خورده است و چنانچه همین امروز برای تغییر وضعیت موجود کاری انجام نگیرد بدون تردید دورنمای بسیار تاریکی در انتظار آینده فرزندان ما کارگران و مردم ایران خواهد بود.

خانواده‌ها، اولیای دانش‌آموزان!

مطالبات معلمان و فرهنگیان جدای از اینکه، برحق‌ترین خواسته‌ها جهت تأمین یک زندگی مناسب و شایسته برای پیام‌آوران علم و دانش است، در عین حال، تحقق این مطالبات در مسیر بهبود سطح آموزش و شکل‌دهی مناسب به آینده‌ی فرزندان ما کارگران، کارمندان و دیگر مزدبگیران و اقشار محروم جامعه قرار دارد.
از اینرو باید با تمام توان به حمایت از اعتراضات سراسری معلمان برخیزیم و گوشه‌ای از پرچم مطالبات به‌حق و انسانی و آینده‌نگرانه‌ی آنان را در دست بگیریم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با حمایت قاطعانه از مطالبات معلمان و فرهنگیان کشور، خود را بخشی از اعتراضات آنها می‌داند و از تمامی تشکل‌های مستقل کارگری و مزدبگیران و بویژه از خانواده‌های دانش‌آموزان می‌خواهد تا به هر نحو ممکن دست به حمایت از خواستهای معلمان و تجمعات اعتراضی آنان بزنند.

بدون تردید همبستگی ما اولیای دانش آموزان و مردم ایران با مبارزات بر حق معلمان و حمایت موثر از خواستهای آنان، می‌تواند همچون پشتوانه‌ای قدرتمند باعث تحقق مطالبات معلمان و فرهنگیان کشور شود.

معلمان پیام آوران علم و دانش و آگاهی و آینده‌ای روشن برای فرزندان ما مردم ایران هستند. در حمایت از جایگاه معلم و آینده فرزندانمان به اعتراضات معلمان و فرهنگیان کشور بپیوندیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها