۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

وخامت حال نسرین جوادی و انتقال دیرهنگام او به بیمارستان

وخامت حال نسرین جوادی و انتقال دیرهنگام او به بیمارستان

 

صبح امروز شنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱، نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران در پی وخامت حالش و به صورت نیمه بیهوش به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته‌ی همبندی‌های او، نسرین توانایی هیچگونه حرکتی نداشته و احتمال وقوع سکته برای او جدی بوده است.

لازم به ذکر است که در سه روز گذشته نسرین به شدت مریض بوده و تنها در بهداری زندان با تشخیص سرماخوردگی مورد مداوا قرار گرفته است. اما شب گذشته او دچار وخامت حال بیشتری شده و امروز صبح در معرض به کما رفتن بوده است.

مسئولین زندان در عملی غیرقانونی درباره بیماری نسرین و انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان به خانواده او هیچگونه اطلاعی نداده‌اند و خانواده از طریق دیگری از این موضوع مطلع شده و پیگیر یافتن بیمارستان محل مداوای او هستند.

نسرین جوادی کارگر بازنشسته‌ای است که با ۶۵ سال سن و علیرغم توصیه پزشکان به عدم توانایی تحمل حبس برای گذراندن دوران محکومیت ۵ ساله در بند زنان زندان اوین محبوس شده است.

نسرین جوادی در تجمع روز حهانی کارگر سال ۹۸ به همراه تعداد زیادی از دیگر کارگران بازداشت شد و سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با اتهامات واهی و به دلیل دفاع از حقوق کارگران و بازنشستگان به ۷ سال زندان محکوم شده است که ۵ سال از آن لازم‌الاجراست.

جان نسرین جوادی در خطر است. زندان‌های جمهوری اسلامی به قتلگاه زندانیان خصوصا زندانیان سیاسی تبدیل شده است.

نیروهای سرکوبگر حکومت در خیابانها کودکان و زنان و مردان را با خشونت تمام میکُشند و در آن سو ضابطین قضائی و امنیتی با همراهی تمام دم و دستگاه در اختیارشان هر بار به شکلی نقشه قتل زندانیان را میریزند. همین یکماه قبل بود که با به راه انداختن آتش‌سوزی تلاش داشتند تا زندانیان زندان اوین را قتل عام کنند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به سلامت نسرین جوادی، اعلام میدارد که مسئولیت جان نسرین جوادی تماماً متوجه حکومت جمهوری اسلامی است و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط نسرین و تمامی کارگران و معلمان زندانی، زندانیان سیاسی و همه بازداشت شدگان اعتراضات جاری است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۸ آبان ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها