۹ فروردین, ۱۴۰۳

بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی غیر کارشناسی و ضد کارگران ساختمانی است

بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی غیر کارشناسی و ضد کارگران ساختمانی است

✍️ یوسف عبدالکریمی

بخشنامه ای که در دی ماه سال گذشته از طرف سازمان تامین اجتماعی کشور صادر شد هم غیر کارشناسی بوده و هم نشان میدهد سازمان تامین اجتماعی میخواهد به هر روشی که ممکن است بیمه کارگران ساختمانی را قطع کند بجای آنکه سهمیه بدهد هر روز به فکر بهانه تراشی میباشد.

متاسفانه ما در کشوری زندگی میکنیم که بارها شاهد بودیم افراد غیر متخصص را مسئول میکنن و این مورد هم در مورد سازمان تامین اجتماعی مشخص است که با بخشنامه های غیر اصولی بارها با اعتراضات جامعه کارگری روبرو شده است.

در حال حاضر بعد از حدود ۱۳ سال بیمه پردازی کارگران ساختمانی هنوز سازمان نتوانسته سیستمی را راه اندازی و یا برنامه ای را پیاده کند که به این شکل که در عکس مشهود است به کارگران ساختمانی بی احترامی نشود و به این صورت ارباب و رجوع انجام نگیرد و هر روز به بهانه بازرسی طرحی را پیاده میکنند. 

کارگری که در این مدت چند سال بیمه پردازی داشته تازه هم از طرف سازمان، کارگزاری و حتی انجمن در سال حداقل دوبار و در طی این چند سال حداقل ۱۰بازرسی برایش انجام شده باید سازمان چنین بخشنامه ای را صادر کند!

به نظر من این نشان از بی اعتمادی بین همکاران سازمان تامین اجتماعی است نه چیز دیگری فقط میخواهند تقصیرات را گردن کارگران ساختمانی بیندازند و دیواری کوتاهتر از دیوار این قشر زحمتکش پیدا نمیکنند  . 

در این بخشنامه آمده که افرادی که ۵۵ سال به بالا سن دارند هر سه ماه یکبار و بقیه هر شش ماه یکبار باید بازرسی شوند در تمام کشورها دنیا کسانیکه نزدیک سن بازنشستگی هستند هم از طرف دولت و هم از طرف بیمه حمایت میشوند اما در کشور ما بیمه آنها را قطع میکنن و نمی گذارند بازنشسته شود و اعلام میکنند که باید حتما سرکار باشند فردی که سنش از ۵۵سال به بالا رفته شاید اصلا توانای کار را نداشته و کمتر میتواند کار پیدا کند تازه نیازی به بازرسی هم نیست چون اگر قرار بود آن کارگر تغییر شغلی بدهد از همان اول جوانی کارگری نمیکرد پس بجای حمایت از این عزیزان سازمان دارد حق این عزیزان را پایمال میکند.

در بخشنامه آمده هر سه و شش ماه یکبار بیمه تمام کارگران ساختمانی تعلیق میشود و باید همه با مراجعه به سازمان دوباره درخواست بازرسی کنند تا بیمه پردازی آنها از دوباره تایید شود پس عملا بگید باید بریم دنبال نخود سیاه  و هر روز بیایم خدمتتان خودمان را معرفی کنیم انگار تبعیدی هستیم.

ما کارگران از سرناچاری کارگر شدیم پس اگر قرار بود شغلی دیگری داشته باشید حتما رو به کارگری نمیاوردیم و هر روز  منت کسی را قبول نمی کردیم و با این احتساب ما باید بیشتر وقتمان را همیشه در اداره تامین اجتماعی بگذرانیم و پیگیر قطع و وصل بیمه خود شویم.

دیگر ما کارگران ساختمانی تحمل این بخشنامه های ضد کارگری را نداریم و عواقب خوبی را نخواهد داشت و از سازمان تامین اجتماعی درخواست داریم یا یکدفعه بیمه ما را قطع کنند یا دیگر کاسه صبرمان لبریز شده و هر وقت احتمال انفجار دارد و در ضمن ما از همکاران بیمه تامین اجتماعی سقز و کارگزای تشکر میکنیم که با تامل برخورد میکنن ولی کسانیکه این بخشنامه ها را صادر میکنند به شعور و شخصیت جامعه کارگری بی احترامی نکنید و از آقایان مسئول درخواست میشود پیگیر موضوع باشید تا حداقل امید ما کارگران ساختمانی برای آینده بیمه میباشد نگذارید امید را از دست دهیم 

باتشکر 

یوسف عبدالکریمی

هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی سقز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها