۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳

سی‌و‌یکمین کنگره جهانی خدمات عمومی (Public Service International ,PSI) با تصویب قطعنامه‌ای از کارگران ایران حمایت کرد

سی‌و‌یکمین کنگره جهانی خدمات عمومی (Public Service International ,PSI) با تصویب قطعنامه‌ای از کارگران ایران حمایت کرد

در سی‌ویکمین کنگره خدمات عمومی بین‌المللی که در روزهای ۱۴ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ در ژنو سوئیس برگزار شد، قطعنامه‌ای اضطراری درباره‌ی ایران و با مضمون حمایت از حقوق بشر و حقوق کارگران و دیگر مزد و حقوق بگیران به تصویب رسید.

این قطعنامه از سوی فدراسیون اتحادیه‌های کارگری هلند FNV پیشنهاد شده بود که به اتفاق آراء تائید شد.

قطعنامه با مبنا قرار دادن گزارش‌های سازمان عفو بین‌الملل در سال ۲۰۲۲ و اتحادیه آزاد کارگران ایران در آگوست ۲۰۲۳ به نقض آشکار حقوق کارگران در بخش‌های مختلف و سرکوب فعالین کارگری و اعتراضات مردمی از سوی حکومت می‌پردازد.

قطعنامه مصوب سی‌ویکمین کنگره جهانی خدمات عمومی PSI هیئت اجرائی منتخب را مسئول پیگیری خواسته‌های مطرح شده می‌نماید.

مطابق این قطعنامه، هیئت اجرائی خدمات عمومی بین‌المللی با ارسال نامه از حکومت ایران می‌خواهد که به نقض حقوق کارگران ایران پایان دهد و فعالین کارگری زندانی را آزاد کند.

همچنین با ارسال بیانیه‌های خطاب به سازمان جهانی کار (ILO) می‌خواهد تا هیئت مدیره این سازمان امکان اعزام یک تیم تحقیقاتی به ایران و بررسی وضعیت از نقطه نظر احترام و حمایت از حقوق بشر و کارگران را در نظر بگیرد.

تعیین یک چارچوب زمانی معین با حکومت ایران برای پیشبرد این توافق و بررسی مجدد عضویت ایران در ILO در صورت عدم بهبود وضعیت کارگران ایران به سازمان جهانی کار پیشنهاد شده است.

کنگره همچنین از سازمان جهانی کار درخواست نموده تا امکان حضور نمایندگان مستقل کارگری ایران در جلسات این سازمان بررسی گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها