۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

نارضایتی کارگران راه آهن جنوب شرق زاهدان از حقوق دریافتی/ معوقاتمان پرداخت نشد

نارضایتی کارگران راه آهن جنوب شرق زاهدان از حقوق دریافتی/ معوقاتمان پرداخت نشد

کارگران شاغل در راه آهن جنوب شرق زاهدان می‌گویند از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند.

تعدادی از کارگران شاغل در راه آهن جنوب شرق زاهدان گفتند: ما حدود ۲۷۰کارگر شاغل در بخش خطوط ابنیه فنی راه آهن جنوب شرق زاهدان هستیم که درآمدمان نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.
به گفته آن‌ها، کارگران راه آهن جنوب شرق ماهانه با اضافه‌کاری، مبلغی در حدود چهار و۲۰۰تا ۴ میلیون ۵۰۰ تومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.
این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه می‌گویند: جدا از حقوق حداقلی که هر ماه آن را با یک تا دوماه تاخیر دریافت می‌کنیم، کارفرما هر ماه حدود ۳۸۰ تومان بابت بیمه تکمیلی از حقوقمان کسر می‌کند که درآمد ما را به حداقل کاهش می‌دهد.
به گفته کارگران، جدا از نامناسب بودن وضعیت دستمزد، ما شرایط کاری خوبی هم نداریم. کار ما کارگران نگهداری از حدود ۳۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بم به زاهدان است که در مناطق کویری و شنزارهای طوفانی واقع شده است.
آن‌ها می‌گویند: قرارداد همه هر چند سال یکبار با یک پیمانکار است.
بنا بر ادعای این کارگران، دریافتی کارگران و کارکنان شاغل در راه‌آهن جنوب شرق زاهدان با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار در حدی است که پاسخگوی مشکلات معیشتی‌شان نیست.
آن‌ها می‌گویند: بخش دیگری از مطالبات کارگران راه آهن جنوب شرق به مطالباتشان از پیمانکار سابق بازمی‌گردد. پیمانکار قبلی حدود چهار سال حق سنوات، اضافه کاری و عیدی این کارگران را پرداخت نکرده است.
به گفته منابع کارگری در خطوط ریلی جنوب شرق، سالهاست این کارگران در شرایط سخت در دل طوفان‌های کویری بدون امکانات و حتی لباس و کفش مناسب و عینک مخصوص مشغول محافظت و نگهداری از خطوط ریلی هستند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها